Marketing

Czy marketing się opłaca

Marketing to dla wielu wciąż słowo dosyć mgliste. Co tak naprawdę obejmuje ten termin? I czy faktycznie marketing odgrywa obecnie tak znaczą rolę? Specjaliści związani z nim zawodowo nie mają wątpliwości, że w jego ramach prowadzone są działania, które decydują o być albo nie być wielu firm. Na co dzień widzą oni chociażby wpływ różnych strategii marketingowych na zachowania konsumenckie. Co więcej, tacy specjaliści dysponują statystykami i danymi, które czarno na białym pokazują wpływ działań marketingowych na sprzedaż, a także na wizerunek poszczególnych podmiotów. Promować można bowiem nie tylko przedsiębiorstwa, ale również między innymi organizacje non-profit. Specjalista od reklamy powie zapewne, że reklamować można wszystko. I faktycznie, praktyka pokazuje, że przedmiotem działań marketingowych było już bardzo wiele rzeczy. Począwszy od papieru toaletowego aż po szczytne, humanitarne wartości.

Nie ulega zatem wątpliwości, że reklamować można wszystko. Wciąż jednak wiele osób ma wątpliwości, czy opłaca się to robić. Czy marketing pomoże małej, lokalnej firmie, która ma stałych klientów? Oczywiście. Przede wszystkim dlatego, że tacy konsumenci w każdej chwili mogą zobaczyć ofertę konkurencji. Jeżeli będzie ona atrakcyjniejsza, grono do niedawna stałych klientów zacznie się kurczyć. Trzeba zatem nie tylko przypominać im o swojej firmie, ale warto również prowadzić działania w kierunku docenienia stałych odbiorców i zachęcenia ich do jeszcze częstszego kupowania dóbr bądź korzystania z usług. To rabaty, ale również karty stałego klienta.

7 myśli do “Czy marketing się opłaca

  1. Marketing to coś, be czego ciężko obecnie prowadzić jakikolwiek biznes. Dlatego dyskusja nad tym, czy się opłaca, czy nie jest moim zdaniem zupełnie zbędna.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *