Biznes

5 powodów, dla których warto korzystać z wypłat sklepowych

• Zakładki: 80


Prowadzisz własny punkt handlowy i zastanawiasz się jak przyciągnąć do niego większą liczbę klientów? Jednym z rozwiązań może być zaoferowanie im wypłat sklepowych, czyli usługi cashback. Dlaczego warto zdecydować się na jej wprowadzenie?

Co to jest cashback?

Chociaż transakcje bezgotówkowe cieszą się w Polsce niemałą popularnością, wiele osób preferuje dokonywanie płatności za pomocą gotówki. Według raportu „Zwyczaje płatnicze Polaków” przygotowanego przez Narodowy Bank Polski, w 2020 roku 47,3% badanych wybierało najchętniej płatności bezgotówkowe, zaś 32,6% zadeklarowało, że woli płacić gotówką. Analiza sporządzona przez NBP wykazała również, że większość respondentów stara się mieć przy sobie gotówkę w kwocie od 50 do 200 zł.[1] Warto przy tym wiedzieć, że korzystanie z bankomatu czy wizyta w placówce banku to nie jedyna możliwość wypłaty gotówki. Alternatywą jest w tym przypadku skorzystanie z usługi cashback, czyli wypłacenie gotówki w punkcie handlowym przy okazji zakupów. Warunkiem jest dokonanie transakcji za pomocą karty płatniczej. W praktyce oznacza to, że osoba chcąca skorzystać z wypłaty sklepowej musi coś kupić, przy czym nie musi to być zakup za dużą kwotę.

Więcej klientów dzięki cashback w Twoim punkcie

Szukanie bankomatu bywa kłopotliwe, zwłaszcza w przypadku osób nie znających okolicy. Oferując usługę cashback, możesz liczyć, że więcej osób dokona zakupu w Twoim sklepie nawet za niewielkie kwoty, aby wypłacić przy okazji gotówkę. Warto przy tym wspomnieć, że suma zakupu może być znacznie niższa niż wypłacanych pieniędzy. Co prawda w zależności od posiadanej karty płatniczej klienci muszą liczyć się z limitami wypłacanych w gotówce kwot, dotyczy to jednak pojedynczych wypłat, a z usługi cashback można korzystać wielokrotnie w ciągu dnia. Oferując wypłaty sklepowe, możesz więc w prosty sposób zyskać klientów.

Wsparcie w budowaniu swojej marki

Cashback to wygodne rozwiązanie dla osób, które potrzebują gotówki, ale nie mają czasu na poszukiwanie bankomatu. Taka usługa sprawi, że Twoja marka będzie kojarzyć się pozytywnie jako nowoczesna firma oferująca najwyższej jakości usługi. Zadowolony klient z pewnością wróci w przyszłości, a być może opowie też o Tobie swoim znajomym. Usługa cashback może więc stać się jednym z elementów budujących Twoją markę.

Oszczędność czasu

Cashback to usługa ceniona przede wszystkim za możliwość zaoszczędzenia czasu. Klient nie musi szukać bankomatu, aby wypłacić gotówkę. Ty z kolei nie musisz przeliczać utargu i wpłacać pieniędzy na konto. Chociaż usługa cashback jest dostępna w Twoim punkcie, obsługuje ją bank, co gwarantuje zwrot na konto firmowe sum wypłaconych przez klienta. Takie rozwiązanie dodatkowo gwarantuje bezpieczeństwo zarówno dla Ciebie, jak i dla osoby korzystającej z usługi cashback, która potwierdza transakcję kodem PIN, jak przy tradycyjnej płatności kartą.

Większe obroty bez dodatkowych kosztów

Wprowadzenie usługi cashback może przyczynić się do zwiększenia obrotów bez konieczności ponoszenia jakichkolwiek kosztów. Wypłata sklepowa jest możliwa tylko podczas opłacania zakupu kartą. Chcąc skorzystać z usługi cashback klient musi więc coś u Ciebie kupić, co generuje zysk. Wypłacona gotówka z kolei trafia na Twój rachunek firmowy – nie musisz więc martwić się o wpłacanie na konto utargu, jego transportowanie i przechowywanie.

Łatwa obsługa terminala z cashback

Wprowadzenie usługi cashback do swojego punktu handlowego niesie wiele korzyści – pozwala klientom w bezpieczny sposób wypłacić gotówkę bez konieczności poszukiwania bankomatu, zachęcając jednocześnie do skorzystania z Twojej oferty. Wypłaty sklepowe są też bardzo proste do zrealizowania. Wystarczy, że klient chcący skorzystać z usługi cashback wprowadzi kartę płatniczą do terminala i będzie postępował zgodnie z wyświetlanymi na urządzeniu wskazówkami. W praktyce oznacza to, że nie musisz szkolić swoich pracowników i uczyć ich skomplikowanych procedur.

[1] https://www.nbp.pl/systemplatniczy/zwyczaje_platnicze/zwyczaje_platnicze_Polakow_2020p.pdf

comments icon0 komentarzy
0 komentarze
65 wyświetleń
bookmark icon

Napisz komentarz…

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.