Biznes

5 rzeczy, które należy wiedzieć o Krajowym Systemie e-Faktur

• Zakładki: 115


Krajowy System e-Faktur to narzędzie, które umożliwia przedsiębiorcom korzystanie z faktur ustrukturyzowanych, zmieniając tym samym model raportowania do organów podatkowych z modelu post audit na model post clearence. Obecnie korzystanie z platformy teleinformatycznej jest dobrowolne, jednak od 2024 roku Krajowy System e-Faktur będzie obowiązkowy zarówno dla małych, jak i dużych firm. Poniżej przedstawiamy 5 rzeczy, które należy wiedzieć o KSeF.

Z tekstu dowiesz się:

  • co to jest Krajowy System e-Faktur,
  • dla kogo jest KSeF,
  • od kiedy przejście na faktury ustrukturyzowane będzie obowiązkowe,
  • jak wystawić e-fakturę przez system KSeF,
  • jak ułatwić korzystanie z KSeF dzięki Comarch EDI.

1. Krajowy System e-Faktur – co to jest?

Krajowy System e-Faktur to narzędzie, które umożliwia wystawianie i przesyłanie faktur ustrukturyzowanych pomiędzy firmami i organami podatkowymi. Głównym celem stworzenia KSeF jest przeniesienie wszystkich dokumentów do sieci, dzięki czemu możliwe będzie stworzenie jednolitego systemu e-fakturowania.

Korzystając z Krajowego Systemu e-Faktur, przedsiębiorcy mogą przede wszystkim generować faktury, wysyłać je, odbierać od innych firm czy organów, a także przechowywać dokumenty w formie elektronicznej, bez konieczności ich drukowania w wersji papierowej. To doskonały sposób na ujednolicenie dokumentacji biznesowej firmy. KSeF niewątpliwie ułatwi archiwizację dokumentów – faktury są widoczne w systemie przez 10 lat.

KSeF to system informatyczny, który usprawni proces przetwarzania faktur. Niewątpliwie pomoże on również w łatwiejszym i rzetelniejszym rozliczaniu podatków.

2. Kto może korzystać z KSeF?

Z Krajowego Systemu e-Faktur mogą korzystać zarówno przedsiębiorcy, którzy są zarejestrowani jako czynni podatnicy podatku VAT, jak i ci, którzy są zwolnieni z jego opłacania. Nowoczesnego narzędzia KSeF mogą również używać podatnicy zidentyfikowani w Polsce do szczególnej procedury unijnej OSS, a także Ci posiadający polski identyfikator podatkowy NIP.

3. KSeF – od kiedy stanie się obowiązkowe?

Wprowadzanie Krajowego Systemu e-Faktur w naszym kraju rozpoczęło się w październiku 2021 roku, kiedy został przeprowadzony trzymiesięczny pilotaż z udziałem podatników. Z kolei od 1 stycznia 2022 roku w Polsce wprowadzony został  Krajowy System e-Faktur jako rozwiązanie dobrowolne, z którego przedsiębiorcy mogą, ale nie muszą korzystać. Co ważne, właśnie od stycznia 2022 roku istnieje możliwość wystawienia faktur ustrukturyzowanych w ramach Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF).

Od 2024 roku fakturowanie elektroniczne w Polsce stanie się obowiązkowe.

4. Jak wystawić fakturę w KSeF?

Korzystanie z Krajowego Systemu e-Faktur jest dość proste. Z jego obsługą poradzą sobie zarówno małe, jak i duże przedsiębiorstwa. Faktury ustrukturyzowane wystawisz z wykorzystaniem bezpłatnych narzędzi, które udostępnia Ministerstwo Finansów lub przy użyciu programów komercyjnych.

5, KSeF – zintegruj z systemem Comarch EDI

Jeśli masz wątpliwości co do korzystania z Krajowego Systemu e-Faktur, Comarch EDI ułatwi Ci jego obsługę. To zaawansowane technologicznie narzędzie w modelu SaaS dopasuje parametry techniczne wprowadzanej faktury do wymogów KSeF. Pomoże regularnie monitorować wszelkie zmiany wydajności Krajowego Systemu e-Faktur i reagować na nie. Nie bez znaczenia jest także dostępność help-desk Comarch dla klientów, a także dodatkowe usługi, takie jak:

  • śledzenie bieżącego statusu faktury,
  • walidacje biznesowe,
  • strumieniowanie faktur przychodzących do wielu systemów wewnętrznych.

Do Krajowego Systemu e-Faktur możesz dołączyć już teraz! Korzystaj z faktur ustrukturyzowanych, postaw na nowoczesne i wygodne narzędzie. W razie jakichkolwiek wątpliwości sprawdź KSeF pytania i odpowiedzi na stronie Comarch.

comments icon0 komentarzy
0 komentarze
74 wyświetlenia
bookmark icon

Napisz komentarz…

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *