Otwierasz niewielką firmę i już planujesz, jak wszystkim powiedzieć o jej istnieniu? Słusznie! Dobra strategia marketingowa jest kluczem do sukcesu! W trakcie może ona oczywiście się zmieniać – zmieniają się bowiem trendy, a Twoja firma będzie się prężnie rozwijać. Na razie skup się na formie reklamy, która być może będzie wymagać więcej pracy, ale znacznie ograniczy jej koszty. Reklama firmy, aby była skuteczna, powinna być konsekwentnie prowadzona, najlepiej kilkoma kanałami.
Projekt logotypu i identyfikacja wizualna firmy
Bardzo ważna jest identyfikacja wizualna firmy. Dla Ciebie będzie ona mianownikiem wszystkich działań marketingowych, a Twoim stałym i potencjalnym Klientom ułatwi zapamiętanie Twojej firmy i skojarzenie usługi, którą świadczysz, właśnie z Twoją marką.
Jeśli nie czujesz się na siłach, by samodzielnie zaprojektować profesjonalny logotyp, zleć to specjaliście. Warto zainwestować więcej, ponieważ jest to inwestycja na lata. Logo formy powinno być proste, zrozumiałe dla odbiorców i w przejrzysty sposób informować o charakterze firmy. Jeśli otwierasz nowoczesny salon fryzjerski, pokaż to! Jeśli masz własną pasiekę i chcesz sprzedawać miód i wyroby pszczele, logotyp może być swojski i kojarzyć się ze słodkim smakiem. Kolory w logotypie będziesz wykorzystywać w przyszłości na każdym kroku – pamiętaj o tym i wybierz je rozsądnie!
Logo firmy na materiałach biurowych, gadżetach i druk cyfrowy na torbach
Jeśli otwierasz kancelarię ubezpieczeniową, polisy będziesz wydawał w teczkach. Mogą to być teczki firm ubezpieczeniowych, z której oferty skorzystają Twoi Klienci. Wtedy jednak Klient będzie pamiętał, że wykupił polisę na życie w konkretnej firmie, ale niekoniecznie zapamięta, że kupił ją od Ciebie. Może wróci do Twojej kancelarii po polisę OC, ale może wykupi ją w tej samej firmie, ale od innego agenta. Najlepiej przygotuj firmowe teczki, w których Klientom będziesz wręczać polisy, jak i oferty.
Warto wyposażyć się w podstawowe materiały biurowe i gadżety, które Klienci uwielbiają! Pamiętasz, jak ostatnio na targach dostałeś długopis lub smycz z logo? No właśnie! Oczywiście należy mierzyć siły na zamiary i przenośna pamięć z logo firmy może okazać się dla Ciebie zbyt dużym wydatkiem. Jednak proste długopisy, teczki czy małe notesiki będą strzałem w dziesiątkę!
Pamiętaj, by nagradzać stałych Klientów. Jeśli ktoś wrócił do Ciebie po drugą polisę w przeciągu 6 miesięcy, podaruj mu torbę z logo firmy lub oryginalniej – plecak lub worek żeglarski, a najlepiej daj mu wybór!
Reklama firmy w internecie
Jak małymi kosztami reklamować firmę w internecie, aby reklama firmy była skuteczna? To niezwykle trudne zadanie, szczególnie jeśli nie potrafisz zrobić tego samodzielnie. Skup się przede wszystkim na portalach społecznościowych. Poproś swoich znajomych, by polubili stronę na Facebooku, a najbliższych, by również oni wysłali takie zaproszenia. Na Facebooku bądź aktywny, ale nie spamuj. W zależności od działalności umieszczaj od jednego do trzech wpisów tygodniowo. Nie wszystkie muszą być bardzo ściśle powiązane z Twoją branżą, jednak trzymaj się tematyki przewodniej. Sprzedajesz miód? Informuj fanów Twojej strony nie tylko o produktach pszczelich, ale także o najnowszych trendach w zdrowym żywieniu, wstawiaj przepisy i ciekawostki. I najważniejsze: pamiętaj o zdjęciach!
Bądź cierpliwy, próbuj nowych rzeczy i inwestuj w reklamę. Gdy już przyciągniesz nowego Klienta, będzie Cię czekać drugie trudne zadanie – zatrzymanie go. Profesjonalna obsługa klienta i usługa lub produkt na najwyższym poziomie sprawi, że kierowca po polisę OC wróci już zawsze do Ciebie.
3 thoughts on “Formy reklamy lokalnej firmy – od czego zacząć reklamę firmy?”