Klimatyzacja to istotny, choć czasem niedoceniany element ergonomicznego miejsca pracy.
Klimatyzacja w biurze i ergonomia idą ze sobą w parze
Sprawna, dobrze działająca klimatyzacja w biurze może mieć pozytywny wpływ na ergonomię znajdujących się w biurze pracowników. Właściwie zaprojektowana i utrzymana wentylacja powinna poprawić warunki panujące w pomieszczeniu poprzez schłodzenie i oczyszczenie powietrza, w efekcie – wpłynąć na wydajność pracowników.
System klimatyzacji może zapewnić odpowiednią temperaturę w biurze, co jest niezwykle ważne z punktu widzenia dobrostanu i zdrowia pracowników. Przykładowo, zbyt wysoka temperatura w budynku firmowym doprowadza do zmęczenia organizmu oraz szybkiego osłabienia koncentracji. W efekcie wzrasta ryzyko popełnienia dużej liczby błędów w czasie wykonywania zadań.
Z drugiej jednak strony zbyt niska temperatura również jest problemem, ponieważ uczucie zimna powoduje skurcze mięśni, co również wpływa negatywnie na wydajność podczas pracy. Na szczęście, z użyciem klimatyzacji można również ogrzać pomieszczenie.
Last but not least, sprawna klimatyzacja wpływa również na wilgotność powietrza. Zbyt wysoki lub zbyt niski poziom wilgotności może doprowadzić do takich problemów jak na przykład uczucie suchości oczu, co bez wątpienia utrudnia pracę (jest tak szczególnie podczas pracy przy komputerze).
Zylarski Klimatyzacja i wentylacja
Jeśli chcesz, by siedziba Twojej firmy była przygotowana zgodnie z zasadami ergonomii, zamontuj nowoczesny system klimatyzacji. Warszawa i teren całego Mazowsza to obszar, na którym działa m.in. Zylarski Klimatyzacja i wentylacja. To właśnie we współpracy z tą firmą powstał tekst, który czytasz. Ofertę marki Zylarski wyróżniają spośród konkurencji m.in. następujące atuty: konkurencyjne ceny, doświadczeni pracownicy oraz kompleksowe usługi.
Fot. Shutterstock