Rynek usług spedycyjnych w Polsce stale się rozwija i umacnia swoją pozycję na świecie. Branża TSL nie boi się innowacji i wprowadza konkurencyjne rozwiązania w ramach swoich usług. W jaki sposób rozwijać swoją firmę spedycyjną, by osiągnąć sukces w branży? Inwestować w ludzi i w relacje z klientami! Przykładem tak działającej firmy jest poznańska firma spedycyjna TEXTRA Poland, która od 2006 roku dynamicznie rozwija swoją działalność. Co wyróżnia Textra Poland na tle pozostałych firm spedycyjnych?
Przyjazny pracodawca, dla którego ważni są ludzie
Można pokusić się o stwierdzenie, że pozytywne opinie pracowników o firmie, odzwierciedlają wysoką jakość obsługi klientów. Zadowolona załoga dba o kontrahentów firmy, dba wzajemnie o siebie i o swoje miejsce pracy. Pozytywny wizerunek firmy jest bardzo ważny, może stanowić źródło przewagi nad konkurencją. Dowodem na to jest zwycięstwo TEXTRA Poland w 2015 roku w plebiscycie Przyjazny Pracodawca TSL. Komisja wzięła pod uwagę, że jako mała firma, dorównuje standardami pracy dużym korporacjom. Prezes zarządu, Pani Katarzyna Szczur, uważa, że udało im się to osiągnąć w niespełna 10 lat działalności, dzięki otwartej komunikacji i dobrze zaprojektowanej współpracy. Wysoka jakość usług, uczciwość, rzetelność i szacunek wobec kontrahentów zawsze były ich nadrzędnymi wartościami, dzięki którym z dobrych relacji wewnątrz firmy płynie przekaz na zewnątrz.
TEXTRA Poland to zespół profesjonalistów, którzy dobrze czują się w swojej pracy i dbają o dalsze losy firmy. Pracownicy stale podnoszą swoje kwalifikacje i umiejętności, a ich kreatywne pomysły często są wdrażane do codziennej pracy i usprawniają funkcjonowanie firmy.
Czy duży kapitał jest ważniejszy od doświadczenia?
Jak podkreśla prezes zarządu, firma startowała praktycznie od zera. Dzięki zaangażowaniu oraz wypracowywaniu dobrych relacji z klientami firma osiągnęła sukces w stosunkowo krótkim czasie. Na początku działalności Katarzyna Szczur samodzielnie wykonywała obowiązki, które standardowo wykonuje kilka osób. Dzięki pracy od podstaw udało się wypracować strukturę i standardy, którymi mogą pochwalić się wielkie firmy spedycyjne.
Przeciwności losu, które spotkały ich w 2012 roku nie stłumiły zapału i wiary w nabyte umiejętności. Od lat zdobywają kolejne zlecenia oraz branżowe wyróżnienia:
- Tytuł Rynkowego Lidera Innowacji – Jakość, Kreatywność, Efektywność 2012
- Tytuł Rozważna Firma w latach 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019, 2020 – w uznaniu za długoterminową, przemyślaną i doskonaloną strategię zarządzania należnościami firmowymi, z poszanowaniem dobrych relacji z kontrahentami, poprzez stosowanie Kanonu Dobrych Praktyk Rozważnych Firm
- Certyfikat „Jakość Roku 2016” – za szczególny nacisk na jakoś i innowacyjność swoich usług
- Tytuł „Ambasadora Polskiej Gospodarki” w kategorii „Partner Firm Zagranicznych” w 2017 roku
- Wyróżnienia „Firma Godna Polecenia” oraz „Wiarygodny Partner w Biznesie” w 2018 roku – za efektywność w realizacji założonej wizji i strategii rozwoju, wzorcowe zarządzanie firmą, rzetelność i odpowiedzialność w działaniu, a w szczególności za zdobycie niepodważalnej opinii firmy godnej polecenia i wiarygodnego partnera w biznesie
- Laureat nagrody „Lider Logistyki” w kategorii „Najbardziej wyróżniająca się firma spedycyjna w programie badawczym Operator Logistyczny Roku 2019”
Wszystkie otrzymane nagrody świadczą o wyróżniającej się jakości oferowanych usług, latach doświadczenia i uczciwości wobec klientów i pracowników.
Perspektywy rozwoju firm TSL w Polsce
Konsumenci są coraz bardziej świadomi. Wiedzą, że dłuższej perspektywie współpracy, warto wziąć pod uwagę nie tylko cenę, ale też dostępność, indywidualne podejście i szybkość w działaniu. Gwarantuje to odpowiedni stosunek ceny do jakości oferowanych usług i możliwość zgromadzenia przez firmy odpowiedniego kapitału do wdrożenia innowacyjnych rozwiązań. Analizując rynek branży TSL to właśnie innowacje stanowią najważniejszy czynnik rozwoju, który daje nowe możliwości.
TEXTRA Poland korzysta z dofinansowań unijnych, które umożliwiają rozwijanie narzędzi informatycznych. Dzięki temu pracownicy firmy mogą pracować szybciej, sprawniej i efektywniej. Firma wyróżnia się na polskim rynku pod względem uczciwości wobec klienta i pracowników. Stanowi to o jej konkurencyjności nie tylko w Polsce, ale i w Europie.