Internet jest dziś niekwestionowanym liderem w rankingu miejsc do reklamowania własnej działalności. Liczba jego użytkowników rośnie z każdym rokiem, zwiększając tym samym szansę na pozyskanie nowych klientów przez przedsiębiorców. Jedną z podstawowych form promocji i sprzedaży towarów i usług są dziś strony internetowe. Mogą one przyjmować formę bloga czy sklepu online, ale za każdym razem służą do reklamowania wybranej marki. Istnieje wiele rodzajów witryn internetowych, a jedną z najpopularniejszych są kafelkowe strony internetowe. Dowiedz się, co kryje się pod tą nazwą i sprawdź, dlaczego warto wykorzystać kafelkowe strony internetowe do promocji marki.
Kafelkowe strony internetowe – co to takiego?
Pod nazwą „kafelkowe strony internetowe” kryją się witryny prezentujące treść w formie „płytek” z niewielką ilością tekstu lub grafiki. Najbardziej znanym przykładem wykorzystania układu kafelkowego jest layout aktualnej wersji systemu Windows. Animowane kafelki umożliwiają użytkownikom dostęp do wybranych części panelu, jednocześnie zajmując niewielką ilość miejsca i pozostając widocznym na ekranie w każdym rozmiarze.
Zalety stosowania kafelkowych strony internetowych
Nie ulega wątpliwości, że kafelkowe strony internetowe to jedne z najciekawszych wizualnie rozwiązań dla witryn online. Cała niezbędna treść mieści się w zasięgu wzroku internautów, dzięki czemu nie jest konieczne żmudne przewijanie. Kafelkowe strony internetowe są przy tym wyjątkowo minimalistyczne. Ilość tekstu umieszczonego na poszczególnych „kafelkach” jest niewielka, a dostęp do wszystkich informacji zyskujemy dopiero po aktywacji wybranego elementu. Poza tym kafelkowe strony internetowe są równie dobrze widoczne na ekranie komputera stacjonarnego czy laptopa, jak na urządzeniach mobilnych. Mowa o zjawisku responsywności, kluczowym dla współczesnych witryn internetowych.
Jak stworzyć kafelkowe strony internetowe?
Aby móc cieszyć się najlepszymi efektami działania kafelkowych strony internetowych, ich stworzenie warto powierzyć specjalistom. W sieci istnieją co prawda bezpłatne albo niedrogie narzędzia służące do projektowania podobnych witryn, jednak w wielu przypadkach ich zastosowanie okazuje się niewystarczające. Aby kafelkowe strony internetowe pozwoliły na rozwój firmy, warto zadbać nie tylko o ich warstwę wizualną. Znaczenie ma również tzw. responsywność witryny, czyli szybkość jej reagowania i ładowania, a przede wszystkim zdolność dopasowywania się rozdzielczości do różnych urządzeń. Strony o niskiej responsywności nie tylko nie znajdują uznania w oczach potencjalnych klientów, ale także są nisko oceniane przez specjalistyczne roboty wyszukiwarek internetowych. Skutkiem takiej sytuacji jest więc odległa pozycja w wynikach wyszukiwania, prowadząca do zmniejszenia zasięgów.
Artykuł powstał we współpracy z firmą Art-Design Agencja Reklamowa.