Jak się przygotować do współpracy z agencją?
Właśnie otworzyłeś biznes, zaczynasz działać. Określiłeś czym się zajmujesz i jaka jest Twoja grupa docelowa. Wdrażasz w plan życie. Z pewnością podejmiesz określone działania marketingowe, by zostać zauważonym. W dzisiejszym świecie biznesu, aby zaistnieć, musisz docenić moc internetu i zadbać o swoją wizytówkę w przestrzeni wirtualnej. Potrafisz sam zrobić sobie profesjonalnie wyglądającą stronę? Umiesz prowadzić stronę w mediach społecznościowych? Masz na to czas? To masz szczęście! Zabieraj się do pracy i działaj! Bez pracy, nie ma kołaczy. Pamiętaj tylko, by stale śledzić internetowe trendy i dostosowuj się do różnego rodzaju zmian, co byś nie wypadł poza główną linię. Jeśli jednak nie wiesz nawet od czego zacząć, to pozbieraj nasze cenne rady i zgłoś się do agencji reklamowej, która pomoże Ci wypromować Twój biznes za pomocą internetu, np. qualitypixels.pl
Co przygotować?
Aby dobrze i skutecznie rozpocząć pracę z agencją warto przygotować swój biznesplan zawierający niezbędne informacje do utworzenia kampanii reklamowych. Powinniśmy w takim dokumencie zawrzeć bardzo konkretne informacje – opisać naszą ofertę, grupę docelową, rozważyć sytuację konkurencji, sposobów ich działania, podjąć także próbę skonkretyzowania celów teraźniejszego działania. Czas poświęcony na rozważania na temat firmy z pewnością nie będzie stracony. Im więcej danych i swoich planów dostarczysz do agencji, tym kampanie będą efektywniejsze, a Wasza współpraca przyjemniejsza. Dlatego warto zastanowić się przede wszystkim nad takimi kwestiami jak:
- co sprzedaję/jakie usługi świadczę?
- do kogo kieruję swoją ofertę?
- w jaki sposób zamierzam docierać do Klientów – jaki styl komunikacji mnie interesuje? (np. poważny, na luzie, przyjacielski lub oficjalny)
- czym skuszę potencjalnych Klientów do dokonania zakupu?
- czym przekonać Klientów, że podołam zadaniu?
- jakie kanały promocji wybieram? (media społecznościowe, kampanie Google AdWords, a może pozycjonowanie?)
- co chciałbym zobaczyć/usłyszeć o takiej firmie jak moja, by wejść z nią w relację?
Agencje marketingowe działają po to, by wdrażać pomysły przedsiębiorców w życie, dbać o komunikację z odbiorcami i wspierać sprzedaż poprzez dodatkowe kanały. Pracownicy agencji oczywiście podpowiedzą, jak takie informacje zebrać, na jakie pytania należy odpowiedzieć, czy obrane perspektywy są dobre i czy mają szansę zadziałać. Jednak bez wizji właściciela firmy żadna kampania nie będzie miała racji bytu.
6 thoughts on “Współpraca z agencją marketingową”