Prowadzisz sklep internetowy i chcesz zwiększyć w nim sprzedaż? Rozwijasz bloga i zależy Ci na pozyskaniu jak największej liczby czytelników? A może prowadzisz stronę firmową i chcesz dzięki niej pozyskać nowych klientów? W każdym z tych przypadków pomoże Ci profesjonalny audyt strony www. Sprawdź, na czym dokładnie polega i dlaczego warto go przeprowadzić. Zobacz, jak wiele może dać Twojej firmie.
Audyt SEO – co to takiego?
Audyt SEO to kompleksowa analiza witryny, która obejmuje wiele różnych elementów, w zależności od rodzaju strony. Inne czynniki są najistotniejsze w przypadku bloga, a inne przy sklepie internetowym albo stronie firmowej. Do najważniejszych aspektów, które są zawsze brane pod uwagę podczas audytu SEO, należą przede wszystkim: szybkość ładowania, ewentualne błędy na stronie, jej stan techniczny oraz struktura serwisu. Podczas audytu pod uwagę brana jest także poprawność działania na urządzeniach mobilnych, linkowanie wewnętrzne w obrębie witryny, struktura treści i grafik oraz wiele innych aspektów. Sprawdzana jest też widoczność serwisu i jego konkurentów.
Szczegółowa analiza prowadzi do powstania raportu z zaleceniami optymalizacyjnymi. Każdy punkt w profesjonalnym audycie SEO stanowi zatem zwięzłe opracowanie ulepszeń na stronie wraz z gotowymi pomysłami dotyczącymi ich wdrożenia. To pozwoli Ci uzyskać wymierne korzyści dla Twojej witryny.
Dlaczego audyt strony www jest tak ważny?
Audyt SEO to podstawa każdego rodzaju profesjonalnych działań z zakresu pozycjonowania. Przeprowadzenie kompleksowej analizy strony pozwala uzyskać cenne wskazówki dotyczące ulepszeń, których wdrożenie na stronie pomaga uzyskać wiele korzyści dla biznesu. Dzięki audytowi SEO dowiesz się, które aspekty witryny są dobre, a które należy poprawić. Optymalizacja pozwoli Ci lepiej dostosować witrynę do wytycznych Google, co przekłada się na lepszą widoczność w wynikach wyszukiwania.
Strona albo sklep internetowy zgodny z wymogami Google ma większe szanse na uzyskanie wyższych pozycji w wynikach wyszukiwania. To z kolei przekłada się na fakt, że zobaczy go większa liczba użytkowników, w tym potencjalnych klientów, a stąd już dużo bliżej do efektów w postaci zwiększenia sprzedaży i poprawy wyników finansowych biznesu.
Dzięki wskazówkom optymalizacyjnym wskazanym w audycie SEO witryna staje się bardziej atrakcyjna dla użytkowników. Możliwość sprawnego zapoznania się z poszczególnymi elementami oferty, ciekawe teksty i zoptymalizowane grafiki sprawiają, że strona jest chętniej odwiedzana przez użytkowników, którzy nie tylko szukają konkretnych produktów bądź usług, ale też merytorycznej wiedzy i informacji. W ten sposób możesz budować wizerunek marki jako eksperta w swojej dziedzinie.
Wdrożenie zaleceń z audytu strony www pozwala też na sprawniejszą indeksację Twojej witryny. Robot Google będzie miał ułatwione zadanie, a najważniejsze podstrony szybciej umieści w swym indeksie. Usunięcie błędów pozwala na wzrost zaufania Google do Twojego serwisu.
Realizacja audytu może też wpłynąć pozytywnie na kampanię Google Ads. Audyt polepsza jakość strony docelowej, co pozwala zmniejszyć koszty.