Marketing

Cztery cechy dobrze zaprojektowanego materiału POS

• Zakładki: 33


Rywalizacja o sympatie Klienta przypomina sportowe zawody – rywalizacja jest niezwykle zacięta, a żeby zwrócić uwagę konsumenta na dany produkt, należy zrobić dobre pierwsze wrażenie. Przed Klientem otwierają się automatyczne drzwi sklepu. Wraz z jego pierwszym krokiem w kierunku regałów zaczyna się wyścig. O uwagę, względy, sympatię – a co najważniejsze – wybór i decyzję zakupową. Co ciekawe, Klient podejmuje tę decyzję w pierwszych sekundach, więc czasu jest naprawdę niewiele. Warto sobie wziąć to do serca, jeżeli zależy Wam na faktycznej promocji marki lub produktu.  Dziś przedstawimy Wam kilka cech, jakie powinny mieć dobrze zaprojektowane i efektywne materiały POS.

Potęga koloru – niech display przyciąga spojrzenia!

Kolor to jedno z ważniejszych narzędzi w branży marketingu. Trzeba o tym pamiętać, tworząc materiały POS. Tylko czym kierować się przy doborze kolorystyki? Jak wiadomo, konkretne kolory wywołują konkretne skojarzenia – witalność, świeżość, ekologia, namiętność, zdrowie. Gdy projektujecie display reklamowy, konieczne jest wzięcie pod uwagę tego, jakie kulturowe konotacje ma każdy z kolorów. Oczywiście wybrane barwy muszą współgrać z komunikacją marki prezentowanego produktu – wyróżnić ją, stworzyć dla niej odpowiednią oprawę.

Wyważenie zawsze w cenie

Display POS spełni swoją rolę tylko wówczas, gdy będzie idealnie dopasowany do promowanego obiektu. Nie chodzi tu już tylko o dobór kolorystyki, ale o stylistykę. W zupełnie innym stylu będzie display promujący tradycyjne wędliny, luksusowy alkohol czy ekologiczna żywność. Projektując display, trzeba przemyśleć każdy jego element, by w pełni oddać charakter produktu i marki.

Spójność wszystkich elementów

Tworzenie materiałów POS wymaga sporej ekwilibrystyki – w jednym elemencie trzeba połączyć kreatywne podejście do tematu i pewną powtarzalność. Klient patrząc z daleka na display (na przykład z drugiego końca alejki sklepowej), powinien od razu kojarzyć go z dana marką. Ma to na celu przykucie uwagi oryginalnym rozwiązaniem, a w konsekwencji zakup prezentowanego produktu.

Wszystkie oczy na display reklamowy!

Klienci znający dany sklep, poruszają się po nim intuicyjnie. Warto to wykorzystać i skierować ich wzrok na promowany produkt. Jak to zrobić? Sposobów jest bardzo wiele. Można zastosować ruchome elementy, źródła LED, czujniki ruchu, głośniki kierunkowe, a nawet odpowiednie kształty i linie. Wszystkie chwyty dozwolone – najważniejsze by produkt wpadł w oko!

comments icon0 komentarzy
0 komentarze
46 wyświetleń
bookmark icon

Napisz komentarz…

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *