Prawo

Co musi zawierać regulamin sklepu internetowego?

• Zakładki: 93


Prowadzenie sklepu internetowego wiąże się z obowiązkiem udostępnienia na stronie regulaminu. Okazuje się jednak, że stworzenie właściwego regulaminu sklepu internetowego nie jest łatwe. Dowiedz się, co musi zawierać regulamin sklepu internetowego.

Regulamin sklepu internetowego – podstawy prawne

Sporządzając regulamin sklepu internetowego, należy kierować się zapisami z:

  • Kodeksu Cywilnego
  • Ustawy o prawach konsumenta
  • Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną
  • Kodeksu spółek handlowych
  • RODO
  • Ustawy o ochronie danych osobowych

Regulamin sklepu internetowego – co musi zawierać i o czym trzeba pamiętać?

Prawidłowo sporządzony regulamin sklepu internetowego to obszerny dokument, który musi zawierać wszelkie informacje, dotyczące firmy, warunków zakupu, warunków dostawy, warunków zwrotów i reklamacji. Ponadto opisane w nim muszą być warunki korzystania z takich usług, jak konto klienta, newsletter, możliwość dodawania opinii klienta.

Regulamin sklepu internetowego musi być aktualizowany zgodnie ze zmianami w poszczególnych ustawach i kodeksach. Dużą uwagę należy również przywiązać do klauzul abuzywnych (niedozwolonych), których lista wciąż się poszerza i które nie mogą znaleźć się w regulaminie sklepu internetowego. Ponadto regulamin musi być dostępny w widocznym miejscu z możliwością skopiowania jego treści.

Niestety co trzeci przedsiębiorca prowadzący działalność e-commerce wprowadza w swoim sklepie błędnie sformułowany regulamin. Dlatego nie mając doświadczenia i koniecznej wiedzy, warto zlecić napisanie regulaminu sklepu internetowego radcy prawnemu. Pamiętać trzeba, że brak regulaminu sklepu bądź błędne w nim zapisy mogą skutkować wysokimi karami od UOKiK.

Artykuł powstał we współpracy z Biuro Kancelarii Radcy Prawnego Małgorzaty Maciejewskiej.

Fot. Shutterstock.

comments icon0 komentarzy
0 komentarze
68 wyświetleń
bookmark icon

Napisz komentarz…

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.