Duża konkurencyjność i rosnące koszty prowadzenia firmy deweloperskiej wymuszają podejmowania kroków, które usprawniają pracę i obniżają koszty bez wpływu na jakość oferowanych usług. Narzędziem, które pozwala osiągnąć oba cele jednocześnie jest system CRM. Jednak nie każde oprogramowanie pozwala zautomatyzować procesy biznesowe – założenia optymalizacji pracy można zrealizować wyłącznie dzięki CRM-owi dla deweloperów. Czym on różni się od uniwersalnego CRM?
Czym wyróżnia się CRM dla deweloperów?
Uniwersalne oprogramowania CRM służą przede wszystkim do zarządzania relacjami z klientem. W zdecydowanej większości przypadków uniwersalne CRM-y to systemy, w których istnieje możliwość tworzenia osobnych profili dla każdego klienta i umieszczania ich przez użytkowników programu informacji o podejmowanych próbach sprzedaży, o rodzaju podpisanej umowy i o komunikacji z klientem. Dla branży nieruchomości, gdzie procesy biznesowe są wieloetapowe i wymagają o wiele bardziej zaawansowanej obsługi, nie jest to wystarczające.
Dlatego firmy deweloperskie sięgają po oprogramowanie, które w sposób efektywny pozwala zarządzać poszczególnymi procesami. CRM dla deweloperów to kompleksowe narzędzie, które wpisuje się w potrzeby deweloperów mieszkaniowych. Moduły help desk, księgowości, odbioru nieruchomości oraz funkcjonalności związane z prowadzeniem działań marketingowych i sprzedażowych dostosowane są wyłącznie do potrzeb firm deweloperskich. Dzięki temu obsługa procesów biznesowych zostaje zautomatyzowana, co przekłada się na redukcję kosztów, podwyższenie standardów obsługi klienta oraz redukcję błędów.
Fot. Shutterstock.