Marketing

Czy warto reklamować się na streamach?

• Zakładki: 91


Różne firmy starają się znaleźć odbiorców dla swoich usług i produktów w sieci. Reklamy na stronach internetowych, w serwisach społecznościowych czy pomiędzy oglądanymi przez internautów filmikami stały się codziennością. Firmy, nawet te niezwiązane z branżą e-commerce, przekonały się o tym, ile korzyści może przynieść reklama w sieci.

Wciąż niektóre miejsca w sieci budzą jednak pewne kontrowersje w zakresie wykorzystania ich w celach marketingowych. Jednym z takich miejsc może się wydawać Twitch. Platforma streamingowa przyciąga w dużej mierze graczy, którzy rozgrywają swoje partie na oczach tysięcy obserwatorów. Czy Twitch jest dobrym miejscem, aby umieścić tam swoją reklamę? Jak działa reklama na Twitch i jakich odbiorców może przyciągnąć?

Reklama na Twitch – sposób dotarcia do odbiorców streamów

Jeszcze do niedawna na rynku panowało przekonanie, że nie warto reklamować się w miejscach, gdzie swój czas spędzają głównie gracze. Wyjątkiem był tu sprzęt, czy usługi przeznaczone typowo właśnie dla nich. Jak się jednak okazuje, wielu gamerów to osoby starsze niż kilkanaście lat, pracujące, mające rodziny, czyli… typowi konsumenci. Co więcej, rozrywka w sieci, jak gry komputerowe, nie wydają się być przesadnie drogim hobby, a wielu graczy wręcz czerpie z tego pewne korzyści finansowe. Warto więc rozważyć reklamę na Twitch, czyli jednej z wiodących platform, gdzie gracze streamują (i oglądają) gry.

Kto korzysta z Twitch?

Reklama na Twitch w zasadzie nie różni się znacznie od miejsc do wyświetlania treści marketingowych w innych częściach Internetu. Sama platforma streamingowa należy do Amazona, co może nieco otworzyć oczy osobom mniej zaznajomionym z branżą gamingową. Serwis ma prawie 150 milionów aktywnych, unikalnych użytkowników każdego miesiąca.

Wielu z nich ogląda streamy z Polski. 70% użytkowników znajduje się w przedziale wiekowym 16-34 lata, co powinno być bardzo cenną dla osób myślących o reklamie na Twitch. W Polsce w 2020 roku oceniano, że prawie 88% odwiedzających Twitcha stanowili mężczyźni w wieku 14-25 lat. Średnia wieku stale jednak rośnie – to normalne, że nowinki na rynku IT są odwiedzane najpierw przez osoby młodsze.

Zarabianie na Twitchu
Zdjęcie: Materiał partnera

Kto zarabia na reklamach na Twitch?

W przeciwieństwie do innych miejsc, gdzie reklamy są raczej źle odbierane, reklama na Twitch jest akceptowana. Wynika to z tego, że część środków trafia do samego twórcy – osoby prowadzącej stream na żywo. Zdecydowana większość użytkowników Twitcha zdaje sobie z tego sprawę. Z tego względu nie musimy obawiać się o to, że reklama naszej firmy zostanie źle odebrana. Wręcz przeciwnie. Reklamując się na Twitch możemy ocieplić nieco wizerunek firmy i zyskać w oczach użytkowników serwisu.

Reklama na Twitch może się odbywać na dwa sposoby, o szczegółach dowiesz się z serwisu socialpress.pl. Warto jednak wspomnieć o tych możliwościach. Pierwszą z nich jest klasyczny slot reklamowy, widoczny przez oglądających przed, po, a także w trakcie streama. Bardzo ciekawą opcją jest także nawiązanie współpracy z samymi twórcami na Twitch, podobnie jak ma to miejsce m.in. w serwisie YouTube.

comments icon0 komentarzy
0 komentarze
50 wyświetleń
bookmark icon

Napisz komentarz…

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.