Jeśli prowadzisz firmę transportową, budowlaną czy jakąkolwiek inną, której działalność wymaga poruszania się dużym samochodem dostawczym, warto zainteresować się zakupem lub leasingiem Forda Transita. To jeden z najpopularniejszych pojazdów tego typu.
Im samochód dostawczy bardziej wszechstronny, tym lepszy. Wykorzystywany może być bowiem nie tylko do przewozu towarów lub innych ładunków, ale też osób, np. jako mikrobus, a nawet karetka. Ford Transit dostawczy spełni wymagania chyba każdego przedsiębiorcy, ponieważ na rynku pierwotnym i wtórnym dostępne są liczne odmiany tego modelu.
Ford Transit – zasłużony robotnik
Ten model dużego samochodu dostawczego towarzyszy nam od dawna. Pierwsza jego generacja wyjechała na drogi przed siedmioma dekadami, w 1953 roku. Obecna, ósma, dostępna jest na rynku od 2020 roku. Jest to najpopularniejszy samochód dostawczy w Europie, dwukrotny (w 2001 oraz 2007 r.) zdobywca nagrody Van of the Year, a także… najdłużej produkowany model Forda. Od chwili premiery rynkowej znalazł ponad 6 mln nabywców. Sprawdza się w wielu branżach, służąc do przewozu ładunku oraz osób. Jest podatny na modyfikacje, dzięki czemu przerobić go można chociażby na mikrobus.
Pod maską pracują silniki benzynowe oraz wysokoprężne. W zależności od generacji modelu, liczyć możemy na moc od 38 do 200 KM, krzesanych z pojemności skokowej od 1,2 do 3,2 litra. Obecna, ósma generacja, oferuje silniki o pojemności od 2,0 do 2,4 litra i mocy od 105 do 170 KM.
Ford Transit – rodzaje
Oferta Forda Transita jest bardzo szeroka, zarówno na rynku pierwotnym, jak i wtórnym. Każdy znajdzie rodzaj nadwozia dostosowany do swoich wymagań.
Ford Transit występować może jako:
1) Furgon – najpopularniejsza odmiana na rynku wtórnym.
2) Dostawczy kontener.
3) Samochód dostawczy z plandeką.
4) Samochód dostawczy – chłodnia.
5) Samochód dostawczy skrzyniowy.
6) Samochód dostawczy wywrotka.
7) Samochód dostawczy doka.
8) Mikrobus.
9) Inne typy, np. laweta czy courier kasten.
Kupując lub biorąc w leasing używanego Transita (podobnie jak każdy inny samochód dostawczy), należy bardzo dokładnie sprawdzić jego stan techniczny i zweryfikować, do jakich celów przewozowych wykorzystywali go poprzedni właściciele. Tego typu pojazdy są z reguły bardzo intensywnie eksploatowane, a przecież przy wyborze samochodu dostawczego powinno liczyć się przede wszystkim bezpieczeństwo przewozu ładunku i/lub osób. Poza tym, im niższy stopnień wyeksploatowania, tym niższe koszta eksploatacji pojazdu, czyli większe zyski naszego przedsiębiorstwa.
Niniejszy artykuł powstał we współpracy z firmą Truck 1.
Fot. Shutterstock