W ostatnim czasie tworzenie kursów online stało się bardzo modne. I nic dziwnego, to bardzo dochodowy biznes, a przy tym świetna forma do uzupełniania swojej wiedzy bądź zdobycia nowych kwalifikacji. Nie brakuje więc i chętnych na tego typu materiały szkoleniowe. Gdzie i jak sprzedawać kursy, by dotrzeć do jak największej grupy docelowej? Zobacz!
Platformy zewnętrzne – sprzedawać czy nie?
Początkujący twórcy internetowych szkoleń często zastanawiają się, jak sprzedać kurs online skutecznie. Trafiają wtedy na tzw. platformy zewnętrzne, jak np. Udemy. Są one proste w obsłudze, nie wymagają znajomości kodowania, a do tego można je łatwo zintegrować z systemami płatności.
Niestety takie serwisy są płatne. Z reguły działają na zasadzie prowizji od sprzedaży. Jest to dobre rozwiązanie, ale musisz pamiętać, by sprawdzić, jak duża jest prowizja. W przypadku początkujących twórców kursów może się bowiem okazać to zupełnie nieopłacalne.
Własna platforma na WordPress
Jeśli nie chcesz się dzielić zarobkami ze swoich kursów z zewnętrznymi serwisami, rozważ korzystanie z WordPressa umożliwiającego stworzenie własnej platformy kursów online. Serwis posiada wiele darmowych wtyczek, dzięki którym poprawisz funkcjonalność szkolenia. Pamiętaj jednak, że WordPress wymaga hostingu i domeny, a za nie trzeba już niestety zapłacić.
Jeśli nie wiesz, które rozwiązanie będzie dla Ciebie na początek najlepsze, skontaktuj się z ekspertką kursów online Magdaleną Pawłowską. Razem z pewnością podejmiecie najlepszą dla Twojego biznesu decyzję!
Fot. Shutterstock