Jak powinien wyglądać sklep internetowy, by klienci chcieli w nim kupować? Odpowiadają eksperci z firmy Dotandspot
Atrakcyjny sklep internetowy sprawia, że klienci co jakiś czas do niego wracają. Choć wielu właścicielom witryn e-commerce wydaje się, że to zasługa pięknego, przyciągającego oko projektu, są w dużym błędzie. Unikalna, estetyczna i atrakcyjna szata graficzna jest oczywiście ważna, ale nie najważniejsza. Można porównać ją do ładnej, ale pustej miski, z której ciężko się najeść. Co zatem sprawia, że zakupy w sklepie online są doświadczeniem wartym zapamiętania? Tego dowiesz się z naszego artykułu.
Jeżeli sklep internetowy nie będzie łatwy w obsłudze, czyli z prostą ścieżką zakupową, a ponadto zabraknie w nim informacji, które sprawiają, że klienci czują się bezpiecznie i komfortowo podczas dokonywania zakupów, to najpiękniejsza szata graficzna nie pomoże. Sklep e-commerce musi mieć intuicyjny interfejs, który pozwoli klientom szybko i bezproblemowo znaleźć to, czego szukają, a także zapewniać bezpieczne metody płatności oraz dostawy. Dobry sklep internetowy oferuje wsparcie techniczne i obsługę klienta na wysokim poziomie. Ważną kwestią jest odpowiednie przedstawienie produktów, co w praktyce oznacza wysokiej jakości content (opisy produktów) i atrakcyjne grafiki. Ich brak lub też zdjęcia słabej jakości mogą zniechęcić klienta do zakupu. Strona powinna szybko się ładować, a także być responsywna, czyli prawidłowo wyświetlać się na wszelkich urządzeniach mobilnych. Wymienione elementy nie są jedynymi, które wpływają na sukces strony www, ale mają ogromne znaczenie, a ich pominięcie zmniejsza szansę na sukces już na starcie.
Jak zapewnić bezpieczeństwo i wygodę klientom podczas dokonywania zakupów w sklepie internetowym?
Aby zapewnić bezpieczeństwo i wygodę klientom podczas dokonywania zakupów, sklep powinien posiadać certyfikat bezpieczeństwa, który potwierdza, że strona jest chroniona przed atakami hakerskimi. Ponadto ważne jest, aby sklep oferował szyfrowane połączenia SSL, dzięki czemu dane osobowe i informacje o płatnościach są bezpiecznie przechowywane. Sklep powinien również oferować różne metody płatności, takie jak karty kredytowe, PayPal lub systemy płatności online. Wszystkie te metody powinny być chronione przez silne algorytmy szyfrowania. Dodatkowo sklep powinien umożliwić klientom śledzenie statusu zamówienia, a ponadto możliwość skontaktowania się z obsługą klienta w celu uzyskania dodatkowych informacji lub rozwiązywania problemów.
Dlaczego warto zlecić projektowanie stron profesjonalistom?
Projektowanie sklepów internetowych nie jest łatwym zadaniem, dlatego warto zlecić tę usługę profesjonalistom, szczególnie tym, który mają duże doświadczenie w branży e-commerce i doskonale wiedzą, które rozwiązania warto wdrożyć w przypadku danej branży. To sposób na niepopełnianie wielu kosztownych błędów, które mogłyby znacząco wydłużyć czas dotarcia na pierwszą stronę wyników wyszukiwania. Specjaliści od projektowania stron www nie tylko mają duże doświadczenie, wiedzę na temat najnowszych technologii i trendów, ale i trzymają rękę na pulsie zmian algorytmów Google, które mają wpływ na widoczność witryny. Oddając swój sklep internetowy w ręce profesjonalistów, zyskujesz gwarancję, że strona będzie atrakcyjna wizualnie, w pełni funkcjonalna, a ponadto dostosowana do aktualnych wymagań rynku.