Jeżeli zastanawiasz się nad rozpoczęciem działań z zakresu e-mail marketingu dla swojej firmy, musisz przede wszystkim zastanowić się, czy taka forma kontaktu z klientem będzie przynosić oczekiwane rezultaty.
Na początek kilka słów o tym, czym jest e-mail marketing. Jest to forma bezpośredniej komunikacji z odbiorcą za pomocą wysyłki wiadomości e-mail, zwanych newsletterem. Wiadomości te mogą być kolportowane przy użyciu specjalnych programów. Jest to najwygodniejsza forma wysyłania wiadomości jednocześnie do dużej liczby odbiorców. Newsletter to bardzo skuteczne narzędzie umożliwiające wysłanie informacji o twojej aktualnej ofercie, promocjach, rabatach lub eventach.
Treść newslettera powinna zachęcić odbiorców do odwiedzenia twojej strony internetowej i zakupu produktów bądź skorzystania z usług twojej firmy. Na początku należy zebrać bazę adresów e-mail swoich obecnych lub potencjalnych klientów. Pamiętaj, by adresy te były uzyskane wyłącznie za zgodą odbiorców. Muszą oni dobrowolnie zapisać się do twojej bazy mailingowej i wyrazić zgodę na otrzymywanie informacji o twojej firmie. Korzystanie z nielegalnie pozyskanej bazy jest niezgodne z prawem i surowo karane. Zwróć także uwagę na to, by treści zamieszczane w wiadomościach były ciekawe i interesujące. Nie zdradzaj wszystkich szczegółów, postaraj się zachęcić odbiorców to odwiedzenia twojej strony internetowej lub przyjścia do twojej placówki. Zadbaj także o oprawę graficzną i ciekawe zdjęcia. Wspomniane już programy umożliwiają także stworzenie szablonu wiadomości dostosowanego do twoich potrzeb. Po wysyłce newslettera, pamiętaj o monitorowaniu wyników, sprawdzając liczbę otwarć twojej wiadomości i liczbę kliknięć w link przekierowujący do witryny.
2 thoughts on “Jak prowadzić skuteczny e-mail marketing?”