Jak wykorzystać muzykę bez praw autorskich do promowania marki lub produktu? Odpowiadają specjaliści z Public Music
Muzyka bez praw autorskich może być z powodzeniem wykorzystywana do promowania marki lub produktu. Pozwala na tworzenie unikalnych treści, które wzmacniają przekaz marki i zwiększają jej widoczność w sieci. Muzyka jest dostępna za darmo i nie wymaga uiszczania opłat licencyjnych na rzecz organizacji typu ZAiKS lub STOART.
Muzyka w reklamie odpowiada za wywoływanie określonych emocji. Mimo że swoją uwagę skupiamy głównie na obrazie, to właśnie muzyka odpowiada za ostateczny odbiór produkcji, powodując, że wywołuje ona takie, a nie inne emocje. Według przeprowadzonych badań muzyka zwiększa zaangażowanie potencjalnych klientów, poprawiając również zapamiętywanie przekazu. Aż 65% przypadków zmiany ludzkiego nastroju nastąpiło pod wpływem dźwięków i muzyki, a nie obrazów. Muzyka w połączeniu z obrazem sprawia, że dzieło reklamowe może wyróżnić się na tle innych tego typu realizacji. Kreowanie wizerunku marki poprzez zastosowanie elementów dźwiękowych to tak zwany Sound Branding.
Jak wykorzystać muzykę bez praw autorskich do tworzenia treści wideo?
Muzyka bez praw autorskich może być wykorzystywana do tworzenia treści wideo, takich jak filmy promocyjne, prezentacje i animacje bez obawy o konsekwencje prawne. Może to być szczególnie przydatne dla twórców treści wideo, którzy nie chcą ponosić kosztów związanych z użyciem muzyki z licencjami lub też nie mają czasu na komponowanie muzyki do danej produkcji. Tego typu muzykę można znaleźć zarówno na stronach internetowych, takich jak YouTube, SoundCloud czy Free Music Archive, jak i w bibliotekach muzycznych oferowanych przez firmy produkujące oprogramowanie do tworzenia treści wideo. Umożliwia to twórcom treści wideo szybkie i łatwe dodanie odpowiedniego utworu do swojego projektu, a to z kolei może znacząco wpłynąć na skuteczność reklamy i przyciągnąć uwagę odbiorców.
Gdzie jeszcze można wykorzystać muzykę bez praw autorskich?
Muzyka bez praw autorskich może być wykorzystywana również do tworzenia stron internetowych, aplikacji mobilnych, gier, piosenek korporacyjnych i wszelkich materiałów promocyjnych. Może stać się również ważną częścią audiomarketingu miejsc, decydując o tym, jak konsument będzie czuł się w miejscu zakupów. Odpowiednie tło muzyczne może wpłynąć na jego decyzje zakupowe. Muzyka, za którą nie trzeba płacić ani uzyskiwać zgody twórcy na jej wykorzystywanie, sprawdza się również w przypadku tworzenia nowych utworów. Ten typ muzyki znajduje również zastosowanie w branży edukacyjnej i społecznej.
Muzyka bez praw autorskich zdobywa coraz większą popularność
Obecnie muzyka bez praw autorskich jest bardziej popularna niż kiedykolwiek wcześniej. Internet umożliwił szerokim masom dostęp do różnych gatunków muzycznych, a także do narzędzi do ich tworzenia i dystrybucji. Platformy streamingowe oferują szeroki wybór utworów bez praw autorskich, a artyści mogą publikować swoje utwory na licencji Creative Commons lub innych licencji open source.