Nieruchomości

Kryzys w na rynku nieruchomości – o tym, jak branża nieruchomości może bronić się przed spowolneniem opowiadają specjaliści z firmy Voxcommerce

• Zakładki: 13


Spowolnienie a nawet gospodarczy, rosnące koszty w branży budowlanej, drogie i prawie niedostępne dla wielu kupujących kredyty oraz niepewna sytuacja na rynku pracy doprowadziły do bardzo dużego zastoju na rynku nieruchomości. Firmy deweloperskie należą do tych przedsiębiorstw, które skutki kryzysu odczuwają dotkliwie. Chcąc przetrwać ten trudny okres i móc ponownie rozwijać firmę, gdy sytuacja zacznie się stabilizować, warto prowadzić bardzo rozważną politykę kosztową firmy nie rezygnując jednak z działań marketingowych i sprzedażowych. Skuteczna reklama, sprzedaż i obsługa klienta na najwyższym poziomie pozwolą obsługiwać wydłużone procesy sprzedaży nieruchomości i dołączyć do grona firm, które z trudniejszych czasów wyjdą obronną ręką.

Zaawansowany CRM dla deweloperów – jak sprzedawać nieruchomości w czasie kryzysu gospodarczego?

Rosnące koszty utrzymania firmy deweloperskiej nie pozwalają przedstawicielom branży nieustannie konkurować cenami, nie można też rezygnować z wydatków marketingowych. Dlatego jedynym sposobem na kontynuowanie sprzedaży, który pozwoli przetrwać trudniejsze czasy, jest dostosowanie się do sytuacji, obsługa klientów w dłuższym czasie i podnoszenie standardów obsługi. W tych działaniach może pomóc zaawansowany deweloper system firmy Voxcommerce. To oprogramowanie, którego funkcje znacząco wykraczają poza schemat, jaki znany jest ze standardowych CRM-ów. Daje on możliwość w dużym stopniu podtrzymywać oraz automatyzować kontakt z klientem – pełna historia kontaktu z klientem wraz z podglądem aktywności na stronie usprawnia prowadzenie rozmów w dłuższym czasie. Handlowcy przedstawiają oferty, które są dopasowane do oczekiwań kupującego w krótszym czasie niż konkurencja oraz system przypomina o ponownym kontakcie. Dzieje się tak dzięki powiadomieniom w systemie, które przekierowywane są do właściwych specjalistów nie zapomnimy o powrocie do danego klienta, gdy już sytuacja na rynku kredytów ulegnie poprawie.

Skuteczna sprzedaż nie byłaby możliwa, gdyby nie efektywna strategia marketingowa. Tę można realizować mniejszym nakładem pracy dzięki automatyzacji działań marketingowych. Integracja portalami nieruchomości takimi jak Otodom, OLX oraz z aplikacjami do marketing automation, intuicyjny eksport danych, wysyłka maili i sms-ów, wsparcie aktualizacji na portalach nieruchomości i automatyczne pobieranie wiadomości z Livechata czy Facebooka pozwala przeprowadzić dotrzeć do klienta różnymi kanałami i pozyskać wartościowe lead’y.

CRM dla deweloperów to również narzędzie, które zmniejsza koszty firmy deweloperskiej. Na podstawie generowanych raportów możliwa jest optymalizacja pracy i udoskonalanie procesów, dzięki czemu specjaliści mogą skupić się na najważniejszych zadaniach, realizując cele nie tylko sprzedażowe, ale również związane z budową świadomości pozytywnego wizerunku marki dewelopera.

Fot. Shutterstock.

comments icon0 komentarzy
0 komentarze
12 wyświetleń
bookmark icon

Napisz komentarz…

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.