Biznes

Narzędzia e-PR jakie warto znać!

• Zakładki: 1570 • Komentarz: 1

E-PR to działania w zakresie Public Relations realizowane online.

Aktywność w sieci jest dziś niezmiernie ważna praktycznie dla każdej firmy, nawet punktu ksero w małej miejscowości. Większość ludzi korzysta z możliwości wyszukania konkretnego miejsca w pobliżu miejsca pobytu. Dzięki aktywności w sieci możemy kreować pozytywny wizerunek firmy, rozwijać strony, utrzymywać kontakt z Klientami i mediami. Działania e-PR zwiększają rozpoznawalność marki oraz pozytywnie wpływają na efektywność prowadzonych działań offline.

działania e-PR

Dostępne narzędzia e-PR

W działaniach PR online warto skorzystać z możliwości, jakie daje nam internet. Możemy na przykład stworzyć prawdziwe biuro prasowe online. Dostępne są różnorodne aplikacje, które możemy w tym celu wykorzystać. Ciekawym rozwiązaniem jest organizowanie konferencji prasowych online.

Konferencje online mają wiele zalet. Zmniejszają koszt organizacji do minimum. Dają wszystkim ludziom na świecie możliwość uczestniczenia w ważnym dla nich spotkaniu. Dzięki interakcyjności narzędzi konferencyjnych, uczestnicy mogą brać czynny udział w spotkaniu.

Kolejnym, wartym uwagi pojęciem z zakresu e-PR jest marketing wirusowy. To pobudzenie internautów do dyskusji o marce, jej produktach, zachęcenie do rozmowy.

Mailingowe kampanie reklamowe to kolejne narzędzie dotarcia do Klientów z informacjami, opiniami, pytaniami. Powszechnie wykorzystywane i lubiane przez użytkowników.

narzędzia e-PR

Net Public Relations, czy nowoczesny e-PR

Niezwykle pomocnymi narzędziami, powszechnie stosowanymi i lubianymi przez użytkowników, są platformy VIDEO. Komunikacja wizualna w działaniach wizerunkowych może wiele zdziałać dla firmy, o ile oczywiście jest dobrze zaprojektowana.

Net Public Relations prowadzi do upowszechnienia wizerunku firmy, zakotwiczenia w świadomości konsumentów. Sieć internetowa choć jest powszechnie dostępna, ma pewne ograniczenia, o których warto pamiętać. Nie wystarczy stworzyć strony informacyjnej lub umieścić film na YouTube czy Vimeo, by zostać zauważonym przez użytkowników. Należy zadbać o widoczność naszych komunikatów, czyli rozszerzyć działania e-PR w kierunku SEO i kampanii reklamowych SEM. Nawet aktywność w Social Mediach wymaga wiedzy o zachodzących w sieci procesach i sposobie funkcjonowania wyszukiwarki.

Planując działania e-PR warto poznać podstawową terminologię.

Pojęcia z zakresu e-PR, które warto znać

Banner – reklama graficzna pojawiająca się na różnych stronach w internecie, reklama banerowa wykorzystuje możliwość śledzenia historii wyszukiwań danego użytkownika

Blogosfera – społeczność blogerów, skupiająca influencerów

Community Relations – społeczność, do której może dostać się firma, wykazująca aktywność w projektach prospołecznych

Copywriting – twórcze i unikalne tworzenie tekstów wpływających na widoczność publikacji w wynikach wyszukiwania

Grupa docelowa – odbiorcy naszych działań, usług, produktów, komunikatów, wyodrębnieni na podstawie badań

Media Relations– relacje z prasą, przekazywanie komunikatów za pomocą mediów

Marketing wirusowy – pozwala zaistnieć w świadomości klientów i zdobyć popularność. To przekazywanie istotnych informacji użytkownikom i pobudzanie do rozmowy, przydatne do śledzenia aktywności w sieci narzędzia to np. Brand24.

tagi: e-PR, działania e-PR, e-PR w praktyce, public relations, net pr, net public relation, public relations online, pr online

comments icon1 komentarz
1 komentarze
1167 wyświetleń
bookmark icon

One thought on “Narzędzia e-PR jakie warto znać!

    Napisz komentarz…

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *