E-PR to działania w zakresie Public Relations realizowane online.
Aktywność w sieci jest dziś niezmiernie ważna praktycznie dla każdej firmy, nawet punktu ksero w małej miejscowości. Większość ludzi korzysta z możliwości wyszukania konkretnego miejsca w pobliżu miejsca pobytu. Dzięki aktywności w sieci możemy kreować pozytywny wizerunek firmy, rozwijać strony, utrzymywać kontakt z Klientami i mediami. Działania e-PR zwiększają rozpoznawalność marki oraz pozytywnie wpływają na efektywność prowadzonych działań offline.
Dostępne narzędzia e-PR
W działaniach PR online warto skorzystać z możliwości, jakie daje nam internet. Możemy na przykład stworzyć prawdziwe biuro prasowe online. Dostępne są różnorodne aplikacje, które możemy w tym celu wykorzystać. Ciekawym rozwiązaniem jest organizowanie konferencji prasowych online.
Konferencje online mają wiele zalet. Zmniejszają koszt organizacji do minimum. Dają wszystkim ludziom na świecie możliwość uczestniczenia w ważnym dla nich spotkaniu. Dzięki interakcyjności narzędzi konferencyjnych, uczestnicy mogą brać czynny udział w spotkaniu.
Kolejnym, wartym uwagi pojęciem z zakresu e-PR jest marketing wirusowy. To pobudzenie internautów do dyskusji o marce, jej produktach, zachęcenie do rozmowy.
Mailingowe kampanie reklamowe to kolejne narzędzie dotarcia do Klientów z informacjami, opiniami, pytaniami. Powszechnie wykorzystywane i lubiane przez użytkowników.
Net Public Relations, czy nowoczesny e-PR
Niezwykle pomocnymi narzędziami, powszechnie stosowanymi i lubianymi przez użytkowników, są platformy VIDEO. Komunikacja wizualna w działaniach wizerunkowych może wiele zdziałać dla firmy, o ile oczywiście jest dobrze zaprojektowana.
Net Public Relations prowadzi do upowszechnienia wizerunku firmy, zakotwiczenia w świadomości konsumentów. Sieć internetowa choć jest powszechnie dostępna, ma pewne ograniczenia, o których warto pamiętać. Nie wystarczy stworzyć strony informacyjnej lub umieścić film na YouTube czy Vimeo, by zostać zauważonym przez użytkowników. Należy zadbać o widoczność naszych komunikatów, czyli rozszerzyć działania e-PR w kierunku SEO i kampanii reklamowych SEM. Nawet aktywność w Social Mediach wymaga wiedzy o zachodzących w sieci procesach i sposobie funkcjonowania wyszukiwarki.
Planując działania e-PR warto poznać podstawową terminologię.
Pojęcia z zakresu e-PR, które warto znać
Banner – reklama graficzna pojawiająca się na różnych stronach w internecie, reklama banerowa wykorzystuje możliwość śledzenia historii wyszukiwań danego użytkownika
Blogosfera – społeczność blogerów, skupiająca influencerów
Community Relations – społeczność, do której może dostać się firma, wykazująca aktywność w projektach prospołecznych
Copywriting – twórcze i unikalne tworzenie tekstów wpływających na widoczność publikacji w wynikach wyszukiwania
Grupa docelowa – odbiorcy naszych działań, usług, produktów, komunikatów, wyodrębnieni na podstawie badań
Media Relations– relacje z prasą, przekazywanie komunikatów za pomocą mediów
Marketing wirusowy – pozwala zaistnieć w świadomości klientów i zdobyć popularność. To przekazywanie istotnych informacji użytkownikom i pobudzanie do rozmowy, przydatne do śledzenia aktywności w sieci narzędzia to np. Brand24.
tagi: e-PR, działania e-PR, e-PR w praktyce, public relations, net pr, net public relation, public relations online, pr online
One thought on “Narzędzia e-PR jakie warto znać!”