Inwestycje

Pakowanie w e-commerce – wszystko co musisz wiedzieć

• Zakładki: 50


E-commerce to błyskawiczne rozwijająca się branża, co wynika z faktu, że coraz więcej firm decyduje się na sprzedaż w Internecie. Ich sukces uzależniony jest jednak nie tylko od rodzaju i jakości oferowanych produktów, ale również jakości obsługi klienta. Jednym z najważniejszych aspektów staje się więc pakowanie, ponieważ to właśnie ta czynność gwarantuje, że zamówienie dotrze do adresata w nienaruszonym stanie.

Kompletowanie i pakowanie przesyłek

W Internecie sprzedawane jest obecnie praktycznie wszystko, w firmy handlujące w sieci z roku na rok zwiększają swoje obroty. Wyzwaniem dla nich staje się obsługa klienta, która polega nie tylko na przyjmowaniu zamówień, czy udzielaniu odpowiedzi na pytania, ale przede wszystkim kompletowaniu i pakowaniu przesyłek. W efekcie należy zadbać przede wszystkim o to, by klient otrzymał dokładnie to, co zamawiał, ale również o to, by kupione przez niego produkty nie uległy uszkodzeniu podczas transportu. Wymaga to nie tylko dobrania odpowiednich opakowań (kopert, kartonów, czy filiopaków), ale także zabezpieczenia zawartości, np. poprzez zastosowanie wypełniaczy. Warto bowiem pamiętać, że ruchoma zawartość przesyłki jest niemile widziana w firmach kurierskich głównie ze względu na możliwość uszkodzenia. Istotne jest także to, by przesyłka miała standardowy kształt, co przekłada się na niższy koszt wysyłki, ze względu na łatwiejsze sortowanie i transport.

Jak przyspieszyć proces pakowania przesyłek?

Pakowanie przesyłek w sprzedaży internetowej to żmudne czynności, które wymagają jednak odpowiedniej skrupulatności. W efekcie zajmują sporo czasu, a w przypadku sprzedawców, którzy samodzielnie zajmują się pakowaniem stanowią niemałe obciążenie. W efekcie warto dążyć do przyspieszenia tego typu procesów, przy jednoczesnym zachowaniu odpowiedniej jakości, prawidłowym skompletowaniu przesyłki oraz zabezpieczeniu jej zawartości. Jak to zrobić? Otóż, warto wykorzystać odpowiednie urządzenia, czego może być dyspenser taśmy pakowej. Niepozorne urządzenie pozwala bowiem nie tylko szybciej i dokładniej zaklejać kartony, ale również ograniczyć marnotrawstwo taśmy. Większą wydajność można osiągnąć także dzięki drukarce etykiet, którą można skonfigurować z wykorzystywanym oprogramowaniem komputerowym.

Podsumowując należy stwierdzić, że pakowanie przesyłek to czynność, którą wiele osób bagatelizuje, jednak jest ona jedną z najważniejszych w e-commerce. Chcąc udoskonalić procesy pakowania warto rozważyć zakup urządzeń znajdujących się w ofercie firmy Anima Plus, przy współpracy z którą powstał niniejszy artykuł.

Fot. Shutterstock

comments icon0 komentarzy
0 komentarze
34 wyświetlenia
bookmark icon

Napisz komentarz…

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.