Obecność firmy w sieci jest niezwykle ważna – szczególnie w czasach pandemii, gdy kontakt osobisty klienta z firmą jest dość ograniczony. Coraz większa liczba konsumentów deklaruje, że właśnie przez internet wykonuje pierwszy research, warto więc zadbać o wygląd i funkcjonalność strony internetowej naszej firmy – podobnie, jak dbamy o wygląd stacjonarnych placówek. Warto pamiętać, że ważna jest nie tylko ergonomia i funkcjonalność strony, ale także jej wizualna strona. Szata graficzna strony powinna podkreślać charakter firmy, a także nawiązywać do identyfikacji marki, lub konkretnych produktów – w przypadku strony typu landing page projektowanej z myślą o promocji konkretnego produktu. Wykonanie projektu graficznego strony internetowej warto powierzyć profesjonalnemu grafikowi, który ma w tym doświadczenie. Żeby prace nad stroną przebiegały sprawnie, warto przygotować brief. Przygotowany przez klienta brief zawiera szczegółowe informacje dotyczące wyglądu i parametrów strony, to znacznie ułatwia zaprojektowanie strony – mówi specjalista z firmy Re-prezentacja.
Historia firmy a projektowanie graficzne www
Przygotowując materiały dla grafika zajmującego się projektem strony internetowej, warto w skrócie nakreślić historię firmy, specyfikę działania, to co ją wyróżnia na tle konkurencji. To pozwoli lepiej zrozumieć firmę i uchwycić jej wyjątkowość w projekcie strony. Warto opowiedzieć o mocnych stronach firmy, ale także o tych słabych – twórca strony lepiej wyeksponuje dzięki temu zalety przedsiębiorstwa, ukrywając jednocześnie wady. Zadaj sobie pytanie, kto jest odbiorcą Twojej oferty i jednocześnie strony, jaka grupa wiekowa i zawodowa. Znajdując odpowiedź na to pytanie, można w lepszy sposób dopasować graficzny projekt strony, ponieważ ma się ona podobać przede wszystkim klientom i ich ma przyciągać.
Projektowanie graficzne strony – jakie informacje przygotować?
Firma ma swoją księgę znaku? Koniecznie poinformuj o tym grafika pracującego nad stroną. W takiej sytuacji konieczne jest przestrzeganie zasad znajdujących się w księdze znaku lub identyfikacji wizualnej. Warto określić kolorystykę – najczęściej nawiązuje ona do identyfikacji wizualnej marki, zdarzają się jednak wyjątki. Rozumiemy, że czasem trudno jest opisać styl, w jakim chcemy, aby strona była zaprojektowana. Dlatego doskonałym rozwiązaniem jest moodboardy, na którym możesz umieścić swoje inspiracje – inne strony, które Ci się podobają, grafiki, fotografie, zdjęcia, wzory czcionek, to z pewnością pozwoli grafikowi lepiej zrozumieć Twoją wizję i przygotować doskonały projekt.