Biznes

Sekrety udanego portretu biznesowego – czy znasz je wszystkie?

• Zakładki: 112

Zdjęcia, które w dzisiejszym świecie biznesu dodajemy na portale biznesowe, mają ogromne znaczenie. Warto zdać sobie sprawę, że zdjęcia te nie są jedynie naszą wizytówką, ale także narzędziem do kreowania profesjonalnego wizerunku. Jakie sekrety udanego portretu biznesowego powinniśmy znać i jakich błędów musimy unikać?

Dobry portret biznesowy, czyli jaki?

Zdjęcia wykonywane do portretów biznesowych znacznie różnią się od tradycyjnej fotografii portretowej. W przypadku zdjęć biznesowych liczy się każdy detal od mimiki twarzy, przez ułożenia ciała, aż po tło czy akcesoria. Olbrzymie znaczenie ma również spójność wszystkich elementów. Jeśli jej zabraknie, osoba na zdjęciu może nie być wystarczająco przekonująca i godna zaufania.

Nie można zapominać o fakcie, iż każdy portret biznesowy będzie dopasowany do konkretnej branży, w jakiej działa osoba fotografowana czy firma. Nic więc dziwnego, jeśli poszczególne zdjęcia biznesowe będą się od siebie różnić.

Ułożenie ciała

Jednym z ważniejszych aspektów dobrych zdjęć biznesowych jest odpowiednie ułożenie ciała. Postawa fotografowanej osoby może znacząco wpływać na podświadomość odbiorcy i jest dość szybko zauważana. Wystrzegać powinniśmy się między innym zgarbionej sylwetki, ponieważ taka postawa mówi o braku odwagi i pewności siebie. Za kolejny błąd uznaje się chowanie rąk za plecami. W takiej sytuacji łatwo jest bowiem odnieść wrażenie, że osoba wykonująca gest coś ukrywa.

Właściwa mimika twarzy

Niektóre osoby decydujące się na wykonanie portretu biznesowego nie zdają sobie sprawy, jak istotna w przypadku takich zdjęć jest mimika twarzy. Mimika powinna być spójna z wizerunkiem fotografowanej osoby. W innym przypadku nie wzbudzi ona zaufania odbiorców. Wystrzegać powinniśmy się twarzy pozbawionej emocji i spojrzenia bez wyrazu, a także nazbyt srogiej miny. Na fotografiach biznesowych powinna od nas emanować przede wszystkim pewność siebie.

Stylizacje w portretach biznesowych

Wiele błędów w fotografii biznesowej popełnianych jest w zakresie stylizacji. Do błędów tych należy między innymi pozowanie w nieuprasowanych ubraniach, zły fason ubrań, niefortunny dobór kolorów czy noszenie odzieży w niewłaściwym rozmiarze. Często zdarza się, że fotografowie nie poświęcają stylizacjom wystarczającej uwagi, co skutkuje powstaniem nieprofesjonalnych zdjęć. Warto więc mieć na uwadze to, jak istotny jest wybór ubrań na sesję i jaki ma to wpływ na późniejszy odbiór.

Dobrze wykonany portret biznesowy jest ważnym elementem wizerunku nie tylko pojedynczego przedsiębiorcy, ale również całych firm. Dbałość o detale, unikanie błędów i pewność siebie sprawią, że zdjęcia staną się efektywniejsze w przekazywaniu wiadomości o profesjonalizmie oraz wiarygodności osoby portretowanej.

Artykuł powstał przy współpracy z firmą Fantasmatic.

Fot. Shutterstock

comments icon0 komentarzy
0 komentarze
126 wyświetleń
bookmark icon

Napisz komentarz…

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *