Finanse

Wyczyszczenie raportu BIK – jak to zrobić?

• Zakładki: 51


Masz negatywną historię kredytową? Chcesz usunąć niekorzystne dla Twojej wiarygodności wpisy w raporcie BIK? Jest na to skuteczny sposób. Jaki?

Na czym polega wyczyszczenie raportu BIK? 

To proces, który polega na usunięciu z raportu BIK (Biura Informacji Kredytowej) tych wpisów i zapytań, które są powodem pogorszenia historii kredytowej. Negatywna historia w rejestrze BIK przekłada się na problem z uzyskaniem kredytu.  

Z tego rejestru nie mogą być jednak usunięte wszystkie wpisy. To co można usunąć i w jakich okolicznościach regulują przepisy bankowe. Nie można usunąć m.in. wpisu dot. zobowiązania kredytowego, które jest w trakcie spłaty. Można wnioskować o ich usunięcie dopiero w momencie upływu 5 lat od całkowitej spłaty kredytu. Inaczej mówiąc możesz z raportu BIK usunąć te pozycje, które dotyczą zamkniętych kredytów. 

Oczywiście z raportu mogą zniknąć te wpisy, które są nieaktualne lub nieprawdziwe. Może dojść do takiej sytuacji, w której dane do rejestru trafiły omyłkowo. Wówczas masz prawo ich usunięcia. Z rejestru BIK można także wykreślić tzw. zapytania kredytowe. Ich spora ilość może obniżać tzw. scoring, czyli ocenę punktową potencjalnego kredytobiorcy. 

Jak przeprowadzić czyszczenie BIKU? 

Można to zrobić samodzielnie bądź skorzystać z usług wyspecjalizowanej firmy. Generalnie rzecz biorąc, procedura czyszczenia BIK jest czasochłonna. Należy pamiętać, że usunięcie każdego wpisu w raporcie Biura Informacji Kredytowej to osobna procedura. 

Co oznacza, że dla każdego wpisu czy zapytania należy przygotować osobny wniosek. Przygotowanie takiego pisma powinno opierać się na znajomości przepisów prawnych z zakresu prawa bankowego. Poza tym należy dokładnie wiedzieć, który wpis można i warto usunąć z rejestru BIK. Dlatego też warto rozważyć skorzystanie z usług specjalnej firmy. 

Ile kosztuje usługa czyszczenia BIK? 

Interesuje Cię czyszczenie BIK cena? Większość firm, które specjalizują się w tego rodzaju usługach nie mają sztywnego cennika. Cena za każdy wpis jest zazwyczaj wyceniana indywidualnie. Generalnie pobierane są dwie opłaty. Pierwsza jest za analizę sprawy, a druga za usunięcie wpisu. 

Analiza to koszt od 0 zł do nawet 500 zł, więc jest spora rozbieżność. Bezpłatną analizę sprawy proponuje Helpfind. Wystarczy do nas przesłać raport BIK albo z innej bazy, a my w ciągu kilku dni przedstawimy konkretny plan usunięcia niekorzystnych wpisów. U nas analiza nic nie kosztuje i do niczego nie zobowiązuje – wyjaśnia Joanna z helpfind.pl. 

Stawki za usunięcie wpisu mogą być jeszcze bardziej rozbieżne. Jest to spowodowane głównie tym, że pod uwagę jest tu brany taki czynnik jak np. wielkość opóźnień w spłacie zobowiązań wobec banku czy firmy pożyczkowej. Bardzo często pobierane są także opłaty za usunięcie zapytania kredytowego. Niekiedy naliczana jest tzw. opłata administracyjna lub za samo napisanie wniosku o usunięcie danych z BIK.

Koszt takiej usługi nie jest symboliczny, ale z całą pewnością zwróci się. Dzięki wyczyszczeniu z raportu BIK możliwe jest uzyskanie finansowania – w takiej wysokości, w jakiej potrzebujesz. 

comments icon0 komentarzy
0 komentarze
45 wyświetleń
bookmark icon

Napisz komentarz…

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.