Prowadzenie sklepu internetowego wiąże się z obowiązkiem udostępnienia na stronie regulaminu. Okazuje się jednak, że stworzenie właściwego regulaminu sklepu internetowego nie jest łatwe. Dowiedz się, co musi zawierać regulamin sklepu internetowego.
Regulamin sklepu internetowego – podstawy prawne
Sporządzając regulamin sklepu internetowego, należy kierować się zapisami z:
- Kodeksu Cywilnego
- Ustawy o prawach konsumenta
- Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną
- Kodeksu spółek handlowych
- RODO
- Ustawy o ochronie danych osobowych
Regulamin sklepu internetowego – co musi zawierać i o czym trzeba pamiętać?
Prawidłowo sporządzony regulamin sklepu internetowego to obszerny dokument, który musi zawierać wszelkie informacje, dotyczące firmy, warunków zakupu, warunków dostawy, warunków zwrotów i reklamacji. Ponadto opisane w nim muszą być warunki korzystania z takich usług, jak konto klienta, newsletter, możliwość dodawania opinii klienta.
Regulamin sklepu internetowego musi być aktualizowany zgodnie ze zmianami w poszczególnych ustawach i kodeksach. Dużą uwagę należy również przywiązać do klauzul abuzywnych (niedozwolonych), których lista wciąż się poszerza i które nie mogą znaleźć się w regulaminie sklepu internetowego. Ponadto regulamin musi być dostępny w widocznym miejscu z możliwością skopiowania jego treści.
Niestety co trzeci przedsiębiorca prowadzący działalność e-commerce wprowadza w swoim sklepie błędnie sformułowany regulamin. Dlatego nie mając doświadczenia i koniecznej wiedzy, warto zlecić napisanie regulaminu sklepu internetowego radcy prawnemu. Pamiętać trzeba, że brak regulaminu sklepu bądź błędne w nim zapisy mogą skutkować wysokimi karami od UOKiK.
Artykuł powstał we współpracy z Biuro Kancelarii Radcy Prawnego Małgorzaty Maciejewskiej.
Fot. Shutterstock.