Firma

Ekologiczny wizerunek firmy – od czego zacząć?

• Zakładki: 39


Gdy konsument wybiera produkt i podejmuje tak zwaną decyzję zakupową, to jak myślicie, czym się kieruje? Jakie cechy produktu są dla niego najważniejsze? Zapewne duża część z Was odpowie, że decydującą cechą jest jakość. Inna grupa zgodnie odpowie, że kluczowa jest cena produktu. Oczywiście jest w tym trochę racji, jednak zanim potencjalny klient dostrzeże atrakcyjną cenę, zanim wczyta się w fantastyczny skład, lub doceni świetnej jakości materiały, najpierw będzie miał kontakt z wizualną warstwą Twojej firmy. Zbiór elementów wizualnych, które charakteryzują markę nazywamy identyfikacją wizualną. W skład identyfikacji wizualnej firmy można zaliczyć następujące elementy: logo, nazwę, motto/slogan, stylistykę opakowań, a także materiałów marketingowych i POSM – wizytówek, ulotek, plakatów, regałów, ekspozytorów, stoisk itp. Czym powinna odznaczać dobrze wykonana identyfikacja wizualna? Przede wszystkim powinna być spójna. Klient, widząc ulotkę, ekspozytor w sklepie, czy mając w dłoni produkt powinien od razu połączyć go z Twoją firmą. Warto także, aby identyfikacja wizualna była dopasowana do charakteru i profilu danego przedsiębiorstwa. Z tego też powodu coraz więcej firm decyduje się na ekologiczny wizerunek, który podkreśli związek firmy z działaniami proekologicznymi i będzie jasnym przekazem dla konsumenta, kierującego się podobnymi wartościami. 

Ekspozytory ze sklejki na eko produkty

Oczywiście, żeby zostać zauważonym, nie wystarczy nawet najlepsza identyfikacja wizualna. Konieczna jest promocja marki lub danego produktu, a także odpowiednia strategia marketingowa. Kreowanie ekologicznego wizerunku firmy warto zacząć od podstaw – w identyfikacji wizualnej postawcie na zielenie. Do tworzenia materiałów POS warto użyć ekologicznych materiałów – np. trwałej sklejki, która doskonale się prezentuje. Ekspozytory ze sklejki można zauważyć u wielu producentów żywności ekologicznej, a także eko-produktów. Doskonale się prezentują w przestrzeni sklepowej i z daleka będą sygnalizować klientom, że tutaj znajdą produkty stworzone w zgodzie z naturą. Ekspozytory wykonane ze sklejki można pokryć farbą lub wykonać grawerowanie laserem – istnieje więc możliwość pełnego dopasowania ekspozytora do wizerunku marki. Jednocześnie ekspozytory ze sklejki są bardzo lekkie i trwałe, co z pewnością ułatwi ich umieszczenie w sklepie. Dzięki dużej trwałości sklejki stojak będzie estetycznie prezentować się i przyciągać spojrzenia. 

Artykuł powstał we współpracy z firmą ekspozytoryzesklejki.pl.

comments icon0 komentarzy
0 komentarze
62 wyświetlenia
bookmark icon

Napisz komentarz…

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *