Marketing

Jak przygotować skuteczny baner reklamowy?

• Zakładki: 783


Na co zwrócić uwagę, by maksymalnie zyskać na tego rodzaju reklamie?

Co to jest baner reklamowy?

To jeden z najprostszych i najstarszych sposobów przekazania informacji do klienta. Baner reklamowy jest metodą dotarcia do odbiorców i zachęcenia ich do skorzystania z oferty danej firmy.

Dziś każdego dnia stykamy się z banerami w postaci grafik, które wyświetlają się na stronach internetowych. Mimo tego nie spada popularność tradycyjnych banerów wieszanych na ulicach i w miejscach publicznych. To co widzimy, bardzo silnie oddziałuje na mózg oraz pamięć. Dobrze stworzony baner zapisze się przechodniom i Twoim klientom w umyśle niczym zdjęcie w albumie.

Skuteczny baner reklamowy

Najważniejsze przy decyzji o tego rodzaju formie reklamy są projekt oraz wybór lokalizacji. Baner reklamowy musi być przede wszystkim widoczny i czytelny. Projekt możesz wykonać samodzielnie, a jeśli brak Ci czasu czy umiejętności, zleć to zadanie grafikowi. Gotowy projekt prześlij do drukarni, która specjalizuje się w realizacji takich zleceń.

Jeśli chcesz wiedzieć, jak prezentują się skuteczne, profesjonalnie wykonane reklamy, sprawdź baner reklamowy Wrocław od Baner Bunny.

Ważną kwestią jest wybór czcionki i jej rozmiaru. Z reguły piękne, kaligrafowane litery nie odegrają swojej roli. Prosta, dobrze widoczna czcionka umieszczona na gładkim tle, będzie najbardziej odpowiednia. Ważne, by baner reklamowy korespondował z logo marki. Warto więc rozważyć tę samą tonację kolorystyczną.

Najskuteczniejszy baner to ten minimalistyczny. Im mniej grafiki, tym lepiej. Tekst również z reguły warto ograniczyć do krótkich haseł, choć to uzależnione jest od treści przekazu i umieszczenia banera. W przypadku reklamy przydrożnej musisz mieć na uwadze, że kierowcy i pasażerowie będą ją jedynie mijać. Reklama zaś w poczekalni u lekarza może zawierać nieco więcej informacji, bo tam ludzie mają czas.

Skuteczny baner powinien zawierać CTA (call to action), czyli wezwanie do działania typu „kup teraz”, „zadzwoń”, „spróbuj”, „odwiedź nas”. Zanim zlecisz wykonanie baneru, ustal dokładnie, jakie informacje chcesz przekazać.

Gdzie umieścić baner reklamowy?

To kluczowa kwestia, którą musisz dobrze przemyśleć. Powinno to być miejsce bardzo dobrze widoczne i w zasięgu Twojej grupy potencjalnych odbiorców. Możesz powiesić baner reklamowy przy ulicy, chodniku, gdzie każdego dnia przewijają się dziesiątki lub nawet tysiące przypadkowych osób.

Warto jednak rozważyć wybór bardziej precyzyjny. Jeżeli jesteś producentem ubranek dziecięcych, skuteczniejsze może się okazać umieszczenie reklamy w okolicy przedszkola. Nawet jeśli na co dzień przechodzi tam mniejsza grupa ludzi, są oni Twoją grupą docelową, którą zainteresuje oferta.

Artykuł powstał przy współpracy z firmą Baner Bunny.

comments icon0 komentarzy
0 komentarze
360 wyświetleń
bookmark icon

Napisz komentarz…

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *