Biznes

Jak zaprojektować baner reklamowy, by przyciągał uwagę?

• Zakładki: 102


Baner reklamowy to niewątpliwie jedna z najbardziej rozpowszechnionych form reklamy w Polsce. Swoją popularność zawdzięcza przede wszystkim temu, że można go zamieścić tak naprawdę na każdej powierzchni – na elewacji budynku, ogrodzeniu, czy chociażby dedykowanym stelażu. Poprawnie przygotowany projekt banera reklamowego gwarantuje skuteczne dotarcie z informacjami do nowych, potencjalnych klientów. W praktyce okazuje się jednak, że banery reklamowe często przynoszą skutek odwrotny do zamierzonego – zamiast zachęcać, odstraszają. Co zatem zrobić, by baner reklamowy przyciągał uwagę i był skuteczny? 

Projekt banera reklamowego – jakie informacje zamieścić?

Podczas projektowania banerów reklamowych należy pamiętać o tym, że są one zamieszczane najczęściej w miejscach, gdzie można zaobserwować duże natężenie ruchu ulicznego. Oznacza to, że adresatami tej formy reklamy są przede wszystkim kierowcy oraz piesi, którzy na zapoznanie się z jej treścią mają jedynie kilka sekund. Baner reklamowy przeładowany informacjami może przyczynić się do przytłoczenia osoby próbującej odczytać zawarte w nim komunikaty, a w konsekwencji do zniechęcenia i odwrócenia uwagi. Warto zatem postawić na proste i minimalistyczne projekty, które w zwięzły sposób będą komunikować nasz przekaz. Tekst powinien być krótki i zawierać jedynie opis produktów lub usług, które oferujemy oraz dane kontaktowe takie jak numer telefonu, adres e-mail, czy chociażby nazwy profili w mediach społecznościowych. Ponadto, w projekcie banera reklamowego warto umieścić określenie wzywające do działania (tzw. CTA – Call to Action), takie jak np. „Kup Teraz”, „Zadzwoń” „Sprawdź”, którego celem jest zachęcenie adresata do podjęcia jakiejś konkretnej akcji.

Zadbaj o czytelność banera reklamowego

W trakcie projektowania banera reklamowego szczególną uwagę należy zwrócić na jego estetykę. Baner, aby był skuteczny, powinien być minimalistyczny, zarówno pod względem treści, jak i samej warstwy wizualnej. Brak zachowania odpowiednich proporcji oraz przestrzeni między akapitami negatywnie wpływa na czytelność, a w konsekwencji na zachowanie uwagi przez potencjalnego Klienta. Ze względu na to, że ludzie są wzrokowcami, bardzo dużą rolę w całym procesie projektowania odgrywa odpowiedni dobór barw. Tło powinno być jednolite i kontrastowe w stosunku do czcionki, a cały projekt banera nie powinien składać się z więcej niż trzech kolorów. Ogromne znaczenie ma zachowanie spójności banera z identyfikacją wizualną marki. Jeżeli Twoja strona internetowa, czy profile w mediach społecznościowych są utrzymane w określonej stylistyce kolorystycznej i typograficznej, Twój baner reklamowy powinien być z nimi tożsamy.

Artykuł powstał we współpracy z firmą BanerBunny.

comments icon0 komentarzy
0 komentarze
125 wyświetleń
bookmark icon

Napisz komentarz…

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *